Naštvaný Tim Cook před vlajkou Evropské unie (ilustrační obrázek)

  • Funkce App Tracking Transparency chrání uživatele před sledováním aplikací třetích stran
  • To se pochopitelně nelíbí poskytovatelům reklam, kteří nemohou efektivně cílit svá sdělení
  • Některé země EU v čele s Německem tlačí na Apple, aby funkce zmizela z iPhonů

Pokud si ceníte svého soukromí, jistě máte v oblibě nenápadnou funkci v rámci iOS s názvem App Tracking Transparency (ATT). Ta ve stručnosti dá uživatelům na výběr, zda chtějí svá data zasílat vývojářům aplikací, například kvůli cílení reklamy, či nikoli. Poměrně překvapivě je tato funkce trnem v oku Německa. To nyní vyhodnocuje změny navrhované Applem s cílem vyřešit antimonopolní obavy týkající se této funkce.

Přečtěte si celý článek Spor o soukromí: Německo požaduje změny klíčové funkce v iOS